تایل ترموود 30*30 :

آیا تا به حال نام تایل ترموود یا کاشی ترموود را شنیده‌اید؟ می‌دانید چه متریالی است و برای چه چیزی استفاده می‌شود؟ تایل ترمو یکی از بهترین متریال‌ها برای استفاده در کف‌سازی است. این تایل در ابعاد مختلفی تولید می‌شود و به فروش می‌رسد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با تایل ترمو 30*30 آشنا شوید.

تایل ترمو چیست؟

در چند سال گذشته، در متریال‌ها و ابزارهای مربوط به معماری، انقلابی رخ داده است. این انقلاب، بروز شدن متریال‌های گذشته و عرضه مصالح جدید و متنوع به بازار ساختمان و معماری است. یکی از این متریال‌ها که طرفداران زیادی هم دارد، تایل ترمو است.

خلق جلوه طبیعی بی‌نظیر و زیبایی بسیار دیدنی این متریال، باعث شده سریعاً محبوب شود. کاشی ترموود یا تایل ترمو از دو بخش مجزا تشکیل شده که به وسیله پیچ‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند.

بخش اول، زیره تایل یا همان لایه زیرین بوده که جنس آن پلاستیک فشرده است. این قسمت در واقع بخش زیرسازی ترموود است که به صورت آماده قرار دارد و باعث نصب سریع و آسان این متریال می‌شود. وظیفه دیگر این بخش به عنوان بیس یا پایه، تقسیم بار وارده بر تایل است. این موضوع بیان می‌دارد که زیره تایل باید از مواد اولیه درجه یکی ساخته شده باشد.

بخش دوم شامل الوار‌های ترمووود برش‌خورده است. الوار‌ها از چوب گیاهان مختلف ساخته می‌شوند؛ اما مرغوب‌ترین آن‌ها برای استفاده به عنوان کفپوش، از چوب عش یا درخت زبان گنجشک است.

قیمت و خرید تایل 30 در 30

ویژگی‌های تایل ترمو :

تایل ترموود ایرانی 30*30، ویژگی‌های خاصی دارد و به همین جهت جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. این متریال در طراحی و اجرای دیزاین مدرن بسیار استفاده می‌شود. در ادامه به بیان ویژگی‌های تایل ترمو می‌پردازیم.

  • در مقایسه با الوار ترموود، تایل ترمو نصب و اجرای بسیار آسان‌تری دارد.

  • الوار ترمو برای نصب نیاز به زیرسازی، نصب آهن و چوب دارد. در صورتی که تایل به هیچ گونه زیرسازی نیاز ندارد و در واقع خود نوعی زیره را شامل می‌شود.

  • تایل ترمو، دارای زیره‌ای است که از جنس پلاستیک بوده و فاقد پروفیل‌های آهنی است. این باعث می‌شود وزن آن سبک‌تر شود و در نتیجه حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن آسان‌تر صورت گیرد.

  • زیره تایل ترمو با کیفیت بالایی ساخته شده و در حین استفاده، سروصدایی ایجاد نمی‌کند. در حالی که برخی از تایل‌ها که زیره‌ای از جنس نامرغوب دارند، هنگام استفاده بسیار پرسروصدا هستند.

  • ابعاد زیره تایل 30*30 ترموود، 15*30 است و به همین دلیل وزن تایل را به خوبی تحمل می‌کند.‌

  • زیره پلاستیکی، توسط پیچ گالوانیزه، چفت و بست شده و از این رو آثاری مثل زنگ‌زدگی در آن رخ نخواهد داد.

  • این تایل بدون نیاز به مهارت و تخصص، نصب و اجرا می‌شود. به گونه‌ای که افراد عادی که تخصصی در زمینه اجرای کفپوش ندارند، می‌توانند خیلی راحت آن را نصب کنند

  • در فشار و دمای بالایی تولید شده و به همین دلیل مقاومت بسیار بالا و در نتیجه طول عمر زیادی دارد.

کاربردهای تایل ترمو :

تایل ترمو در مکان‌های داخلی و خارجی به طور گسترده استفاده می‌شود. چرا که با حضور خود، تغییرات چشمگیری را در محیط به وجود می‌آورد. از آنجایی که این تایل از چوب ترموود ساخته شده است، ظاهری کاملا طبیعی دارد و نگاه هر بیننده را به خود جلب می‌کند. این متریال برای اجرا در اطراف استخر گزینه‌ای بی‌نظیر محسوب می‌شود.

از ترموود 30*30 میلی‌متر در محیط‌های داخلی منازل و ویلاها استفاده می‌شود. البته باید بگوییم بیشتر در مکان‌های مدرن و لاکچری در فضای داخلی از تایل استفاده می‌کنند. چرا که استفاده از تایل در محیط بیرونی مرسوم‌تر است و نتیجه‌ای فوق‌ العاده برای محوطه‌سازی خارج از ساختمان دارد. مثلاً اگر به عنوان کفپوش تراس، از این تایل استفاده شود، نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

قیمت و خرید ترموود تایل

تایل ترمووود، یک جایگزین خوب برای کفپوش‌های سنگی :

متریال‌هایی مثل سنگ هزینه بالایی دارند و البته قیمت آن‌ها نیز رو به افزایش است. لذا سازندگان در پی متریالی ارزان‌تر هستند. قیمت کفپوش ترموود یا تایل ترمو نسبت به سنگ بسیار ارزان‌تر است. با جایگزینی تایل حتی می‌توانید تنوع و رنگ‌بندی زیبایی را در محیط ایجاد کنید.

سخن پایانی :

تایل ترمو امروزه به عنوان یک کفپوش مدرن در فضاهای لاکچری اجرا می‌شود. این تایل دارای مقاومت بسیار بالا است. در واقع برخلاف اینکه ظاهر چوبی آن ذهن شما را به سمت پوسیدگی می‌برد، تایل چوب ترمو 30*30 به خوبی تقویت شده و عایق‌کاری‌های مختلفی را هم پشت سر نهاده است. به همین دلیل نه رطوبت، نه یخ‌زدگی و نور آفتاب، اثری در آن نخواهند داشت.