پروژه های فضای خارجی با ترموود :

استفاده از چوب در ساخت‌وساز از گذشته تاکنون مرسوم بوده است؛ اما برخی خصوصیات چوب باعث شده محدودیت‌هایی برای اجرا مخصوصا در فضای باز داشته باشد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انسان متوجه شد که حرارت دادن به چوب باعث افزایش دوام آن می‌شود. یعنی چوب می‌تواند در برابر باران و آفتاب مقاومت کند و پوسیده یا متورم نشود.

با توجه به این یافته، چوب ترمو وود با فرایند حرارتی تولید شد. در حقیقت چوب ترمو از طریق حرارت دادن به آن در دمای زیر یکصد و هشتاد درجه سانتی‌گراد، تحت شرایط خاص و با زمانی حدود 50 تا 100 ساعت بسته به نوع چوب اولیه ایجاد می‌شود.

در این پروسه اکسیژن از محیط حذف می‌شود تا امکان سوختن چوب از بین برود. این چوب در نهایت ظاهر بسیار زیبایی خواهد داشت و بسیار مستحکم است. به همین دلیل ترموود نما خارجی و بیرونی امروزه بسیار پرکاربرد شده است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با کاربرد ترمو در فضای بیرونی آشنا شوید.

قیمت انجام پروژه های دکوراسیون خارجی با ترموود

ویژگی‌های ترمووود :

ترموود در ساختمان و آپارتمان استفاده می‌شود و یک چوب فرآوری‌شده است که نسبت به چوب‌های عادی از استحکام بالاتری برخوردار است. در حالت عادی چوب ترمو در مقابل اشعه ماوراء بنفش نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد اما زمانی که این چوب با رنگ ترمو رنگ‌آمیزی شود، نه تنها دچار تغییر رنگ در طی سال‌های طولانی نمی‌شود، بلکه مستحکم‌تر نیز می‌شود. لازم است بدانید رنگ کردن ترمو باعث می‌شود رگه‌ها و بافت‌های چوب به خوبی نمایان شوند و زیبایی آن‌ها بیشتر شود.

چوب ترموود در حالت طبیعی اگر در معرض آب، رطوبت و باران قرار گیرد، متورم می‌شود. اگر در معرض تغییرات آب و هوایی قرار گیرد، به مرور زمان پوسیده و فرسوده می‌شود. اما زمانی که رنگ‌آمیزی شود، در برابر این عوامل مقاوم می‌شود و سال‌های طولانی قابل استفاده می‌شود.

قیمت ترموود در نمایندگی رسمی

کاربرد پروژه های فضای خارجی با ترموود :

ویژگی‌های ترمو به گونه‌ای است که استفاده از آن را در مکان‌های مختلف امکان‌پذیر می‌کند. یکی از کاربرد‌های مهم ترمو، طراحی دکوراسیون و نمای ساختمان است. خانه‌های چوبی برای همه افراد زیبا هستند و جذابیت دارند. به همین دلیل استفاده از این متریال برای نمای بیرونی مورد توجه قرار گرفته است.

این متریال سبک است و به همین دلیل نصب و اجرای آن برای نمای بیرونی بسیار مناسب است. از سمتی چون ضد حشره است و پوسته پوسته نمی‌شود، مدت طولانی برایتان کارآمد خواهد بود.

آخرین و مدرن‌ترین متریال برای استفاده در پروژه‌های معماری، ترمو است. این متریال با مقاومت بسیار بالا و ظاهر زیبا و بی‌نظیر، به یکی از پرطرفدارترین متریال‌ها برای نمای بیرونی ساختمان تبدیل شده است.