نمای ترموود شیراز - نمای ترموود - نمای ترموود قیمت - قیمت نمای ترموود - چوب ترمو

نمای ترموود شیراز

نمای ترموود شیراز

.

در این مقاله میخواهیم راجع به نمای ترموود شیراز موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب ترموود یکی از مواد و املاحی است که از ان در بخشهای بسیار مهمی مانند طراحی نمای ساختمان و ویلا ها از ان به کار گرفته میشود .

این محصولات یکی از منبع بسیار مهم طبیعی بشمار میرود که برای اولین بار در کشور فنلاند تهیه و تولید شده است.

و علل اصلی این موضوع نیز وجود درختان با کیفیت و مرغوبی است که در جنگلات این کشور در شرایط بسیار مناسب اقلیمی و اب و هوای مطلوب و اکو سیستم بسیار مناسب و خاک حاصل خیز باعث شده تا این درختان به رشد و نمو برسند.

و همینطور محققین و پژوهشمندانی که در این راستا فعالیت دارند برای حفظ سرسبزی و جنگلات منطقه با قطع درختان به ثمر رسید چندین درخت تازه و نهال را کاشته که در زمان بسیار کم به رشد نمو میرسد و همینطور جایگذین بسیار خوبی برای ان دسته از درختانی میشود.

که برای ساخت چوب ترموود قطع و از بین رفته اند که با این وجود هم با کاشت این نهال ها یک چرخه تولید به مصرف محصولات چوب ترموود را به وجود اورده است.

و الارغم به گردش درآوردن صنعت چوب ترموود فنلاند را نیز حفظ میکند. چوب ترموود فنلاندی یکی از مواد بسیار با کیفیتی است که از ان در بخش های بسیارمهم دیگر نیز بکار گرفته میشود.

اما فرایند تولید چوب ترموود فنلاندی طوری است که بهترین و مرغوب ترین نوع چوب درختان کاج و صنوبر انتخاب شده و با به صورت کاملا میکانیزم برش داده میشود و به مدت زمان 3 الی 4 هفته در آب های آزاد و رودخانه ها نگهدای میشود که از این رو که تمامی سطح چوب درختان و بافت هاو سلول های ان به صورت کامل خیس بخورد.

و در مرحله بعدی تمامی الوارهای چوب به صورت کاملا میکانیزم وارد کوره هایی میشود که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که روی ترموود وارد میشود.

در واقع بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی از میزان مواد و املاح ان مانند آب و مواد معدنی و صمغ چوب گرفته شده که میزان حرارت و فشاری که برخی از مواقع به بیش از 230 درجه سانیتگراد میرسد.

باعث میشود تا تمامی مواد و ناخالصیهای ان گرفته شود و از میزان حجم و وزن ان کاسته شده و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یابد.

این فرایند تولید را چوب ترمود اصلاح شده مینامند که در واقع توسط فن اوری های و علمی و پژوهشی انجام میگیرد.

که این محصولات به دلیل برخورداری از میزان مقاومت و استحکام زیادی که دارد. باعث شده تا مشتریان و علاقمندان زیادی را به خود جلب نماید.

و به همین منظور نیز تولیدات چوب ترموود فنلاندی به دو روش ممکن صورت میگیرد:

چوب ترموود اصلاح شده ترموود متوسط و چوب ترموود اصلاح شده شدید مینامند.

.

چوب ترموود اصلاح شده متوسط

در این روش تولید چوب ترموود به دلیل فشار و حرارتی که بین 115 درجه سانتیگراد وارد میشود باعث میشود تا تمامی بافت ها چوب ترموود مواد و املاح خود را از دست داده و رنگ طبیعی در این محصولات نیز به شکل رنگ قهوه ای روشن تبدیل شود.

.

چوب ترموود شدید

در این روش تولید میزان فشار و حرارتی که به روی چوب وارد میشود به بیش از 230 درجه میرسد که باعث میشود میزان مواد و املاح بیشتر از چوب گرفته شود و به دلیل میزان حرارت زیاد ان نیز رنگ ترموود به شک طبیعی ان به رنگ ترموود قهوه ای تیره تبدیل میشود.

که الارغم اینکه مشتریان بسیار خواص خود را پیدا کرده باعث شده تا به دلیل میزان مقاومت بیش از حدی که دارد به یکی از مرغوبترین نوع چوب ترموود بشمار رود.

و همینطور این محصولات دارای خواص و مزایایی هست که بسیار منحصر بفرد بوده و به تمامی داشته های چوب ترموود نیز افزایش میبخشد.

که یکی دیگر از مواد و املاح چوب ترموود به نام چوب ترموود ایرانی شناخته شده که به شرح ذیل میباشد.

.

چوب ترموود ایرانی

چوب ترموود ایرانی یکی از مواد و املاحی است که توسط بسیاری از شرکت های سطح کشور تهیه و تولید میشود و در واقع میتوان گفت که یکی محصول بسیار مرغوب و با کیفیتی است که به تازگی وارد بازارهای داخلی شده است.

و از انجایی که تمامی محصولات و فراورده های چوب ترمووود خارجی و فنلاندی از میزان کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشد. از این رو نیز محقیقین و پژوهشمندان ایرانی نیز اقدام به ساخت یکی از این نوع چوب ترموود کردند.

متاسفانه برای ساخت این محصولات با مشکلات کمبود مواد اولیه در داخل کشور میباشد که به همین منظور نیز به مقدار زیادی از مواد اولیه ان از کشورهای همسایه و همجوار وارد کشور میشود.

که با این حال بیشتر واردات الوارهای چوب از کشور روسیه صورت میگیرد که از دیر باز در این راستا دوشا دوش ایران بوده و محصولات چوب خود را در اختیار ایران قرار داده است.

و در حقیقت کامل الوارهای چوب روسی یکی بزرگترین منبع و مهمترین مواد در صنعت چوب ایران نیز قلمداد میشود. که از ایرو میتوان به محصولات و فراروده های چوب روسی اشاره داشت.

که الارغم به کارگیری از چوب روسی در ساخت انواع چوب ترموود در بخشهای بسیار مهمی دیگر نیز بکار گرفته میشود.

ولی متاسفانه در زمینه واردات این محصولات برخی موارد با مشکلاتی مواجه میشود که باعث نگرانی هایی اقتصادی نیز میشود.

و این در حالیست که در صورت واردات انبوه چوب روسی تولیدات چوب ترموود و فراوردههای ان افزایش یافته و موجودی بازار نیز بالا میرود.

و میزان قیمت چوب ترموود ایرانی در بازارهای داخلی نیز کاهش می یابد. و در دسترس تمامی اقشار و مردم جامعه قرار میگیرد.

اما در صورت کاهش واردات محصولات چوب روسی تولیدات ترموود ایرانی نیز کاهش می یابد و میزان قیمت ترموود ایرانی افزایش یافته و از دسترس مردم نیز خارج میشود.

نمای ترموود شیراز

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با نمای ترموود قیمت ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی ، چوب ترمو فنلاندی، نصب ترموود و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *