نمای چوبی ساختمان ویلایی - ترمووود دیوار - نمای ترموود - قیمت نمای ترموود - ترموود

نمای چوبی ساختمان ویلایی

نمای چوبی ساختمان ویلایی

.

در این مقاله میخواهیم راجع به نمای چوبی ساختمان ویلایی موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب یکی از مواد و املاحی است که از زمانهای بسیار قدیم در اختیار انسانهای قرار داشته که از همان زمان یعنی از دوران انسانهای اولیه مورد کاربردهای زیادی قرار گرفته است.

که با کشف اشیاء متفاوتی توسط باستان شناسان انگلیسی و تحقیقاتی که به در این زمینه به عمل امده نشان داده که میزان قدامت کاربرد از چوب درختان در واقع به بیش از 10000 سال قبل از میلاد میرسد.

که انسانهای اولیه با اینکه از غار نیشینی زندگی خودشان را آغاز کردند اما باز هم  برای ساخت سر پناهی برای زندگی و گذراندن امورات خودشان از انواع چوب درختان استفاده های زیادی داشته اند.

که از جمله اشیایی برای شکار حیوانات ، اشیایی برای دفاع از خود در برابر دشمنان و حیوانات درنده استفاده میکردند.

اما امروزه با پیشرفت در تمامی عرصه های علمی و صنعتی باعث شده تا با استفاده از فن اوری های صنعتی و تکنالوژی در عرصه صنعت چوب کاربردها و کارایی از این محصولات زیبای طبیعی به مراتب پیشرفته و مدرن شود.

و روشها و کاربردهای امروزی جایگذین روشهای قدیمی و باستانی شود تا جایی که به ساختار اصلی چوب درختان نیز یک سری تغییراتی ایجاد شده که این تغییرات در واقع باعث شده تا میزان مقاومت در چوب به چندین برابر بیشتر از چوب های معمولی شود.

که به این محصولات چوب ترموود نامیده میشود . و از کیفیت و مرغوبیت و همچنین میزان استحکام و انعطاف خوبی برخوردار میباشد.

.

میزان مقاومت و استحکام در چوب ترمو

الوارهای چوب درختان در واقع در حالت عادی خود نیز از میزان استحکام و انعطاف خوبی برخوردار میباشد. که در کل میزان ضخامت و قطر زیاد ان نشان دهند مقاومت الوارهای چوب محسوب میشود.

که این امر تا زمانی که چوب و تنه درختان ریشه در خاک دارند میتوان گفت که مقاومت زیادی نیز دارند اما بعد از قطع کردن انها و به کار گیری از این مواد در بخشها مختلفی به دلیل اینکه این مواد دارای یک سری مواد و املاح دیگر میباشد .

که برای موجودات دیگر مانند موریانه ها و حشرات به عنوان یک منبع غذایی بسیار مهمی محسوب شده و ازان تغذیه به عمل می اورند.

که با این امر به مرور زمان چوب دچار فرسایش و از بین میرود که دلیل عمده این نیز وجود مواد و املاح ناخالصیهایی میباشد که در این محصولات وجود دارد.

اما با اعمال فرایند چوب ترموود بروی چوب های معمولی به طور کلی با تجذیه پذیر انها و فشار و حرارتی که روی چوب وارد میشود تمامی مواد و ناخالصیهای ان از بین میرود.

و باعث میشود تا میزان مقاومت و استحکام چوب بالا برود. این در حالیست که هر چه میزان رطوبت و مواد و ناخالصیها در چوب بیشتر از بین برود میزان استحکام چوب نیز افزایش میابد.

و هر چه مقدار رطوبت در چوب ترموود باقی بماند مقاومت در چوب نیز کمتر خواهد بود. به همین دلیل میتوان گفت که چوب های ترموود مقاومت و استحکام به مراتب تا چندین برابر بیشتر از چوب های معمولی را دارا میباشد.

که یکی از مقاومت ترین نوع چوب ترموود در کل چوب ترموود فنلاندی میباشد.

.

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی یکی از مواد و منبع بسیار مهم و ارزشمندی است که با تولید با کیفیت ترین و مرغوبترین نوع چوب ترموود در دنیا باعث شده تا به عنوان یکی از مشهورترین نوع چوب ترموود در سراسر دنیا شناخته شود.

این محصولات برای اولین بار در کشور فنلاند تولید شده و تا امروزه چیزی نزدیک به 90 سال سابقه را در این زمینه به دست اورده که با تولید با کیفیترین نوع چوب ترمو و ارسال ان به بازارهای داخلی و خارجی به یکی از بزرگترین صادر کننده این محصولات در دنیا نیز شناخته شده است.

که روش تهیه و تولید این محصولات طوریست که بهترین و مرغوبترین نوع چوب های درختان کاج و صنوبر انتخاب شده و به صورت میکانیزم برش میشود و به مدت 3 الی 4 هفته در آب های آزاد و رودخانه ها نگهداری میشود.

که به صورت کامل تمامی بافت ها وسلولهای چوب خیس بخورند. تا هنگام اعمال فرایند به مشکلی مواجه نشوند و فرایند تولید ترموود به خوبی روند عادی خود را طی کند.

و در مرحله بعدی الوارهای را توسط دستگاههای مدرن وارد کوره های مختص به ترموود میشود و در انجا به دلیل فشارو حرارتی بسیار زیادی که بروی چوب وارد میشود.

تمامی مواد و املاح چوب مانند آب و صمغ و بسیار از ناخالصیهای ان بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی گرفته میشود و باعث میشود تا میزان حجم و وزن چوب گرفته شده و به میزان استحکام و انعطاف چوب افزایش یابد.

که به محصول به دست امده نیز چوب ترموود مینامند. و به دلیل اینکه خواص و مزایای بسیار زیادی دارد مشتریان و علاقمندان زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

و از ان به عنوان یک مواد مطرح در طراحی های نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد کاربرد قرار میگیرد. که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخورداری باشد.

به همین دلیل نیز برخی مشتریان به درخواست خودشان این محصولات را سفارش داده که به طور کلی به دو روش این محصولات انجام میشود.

که یکی چوب ترموود اصلاح شده ترمووود به روش متوسط و دیگر چوب ترموود به روش شدید میباشد.

که از این میان نیز یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع چوب ترموود کشور فنلاند تولید میشود که سالانه به مقدار زیادی از ان به کشورهای دیگر نیز صادر میشوند.

نمای چوبی ساختمان ویلایی

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با نمای چوبی ساختمان ویلایی ( خرید رنگ ترموود ، چوب ترمو ، ترموود ایرانی ، ترموود فنلاندی، نصب و اجرای چوب ترمووود) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *