ترموود رنگ چوب - کاتالوگ رنگ ترموود - قیمت رنگ چوب ترموود - رنگ ترموود

ترموود رنگ چوب

ترموود رنگ چوب

در این مقاله میخواهیم راجع به ترموود رنگ چوب موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب یکی از مواد و املاحی است که در بین تمامی صنایع موجود در دنیا یکی از قدیمی ترین و کهن ترین صنعت بشمار میرود و همینطور کاربرهای بسیار زیادی نیز داشته است که کاربردهای و روش های جدید جایگذین روشها و کاربردهای قدیمی شده است.

اما امروزه یکی از مهمترین مسائلی که در رابطه با الوارهای چوب وجود دارد این است که چوب و فراوردهای ان امروزه به عنوان یک مواد و املاح بسیار کاربردی هست که نقش مهمی را در اقتصاد بسیاری از کشورها ایفا میکند.

و به همین منظور نیز کشورهایی که دارای جنگلات انبوه و درختان سربه فلک کشیده از اقتصاد بسیار خوبی برخوردار هستند که الارغم تامیین نیازمندی های خودشان به مقدار زیادی از این مواد را به کشورهای دیگر نیز صادر میکند.

که از این امر عاید بسیار خوبی برای این کشورها محسوب میشود. از کسب این میزان درآمد زمینه ای برای ایجاد اقتصاد پایدار خواهد شد.

امروزه کشورهایی نظیر کانادا ، روسیه و امریکا جزء 10 کشور برتر تولید کننده مواد اولیه و فراورده های چوب میباشد که سالانه مقدار زیادی را به کشورهای همجوار و دور دست صادر میکنند.

که به همین دلیل این کشورها از لحاظ صادرات این محصولات به عنوان بزرگترین صادرکننده این مواد نیز بشمار میرود و که از این مواد صادراتی کشورهای وارد کننده.

در بخشهای مهمی مانند تولید خمیر کاغذ ، بکار گیری در صنعت ملبمان و لوازم منزل ، ساخت کابینت و میزهای غذا خوری و تخته های سه لایه مورد کاربرد قرار میگیرد ،که یکی از مهمترین کاربردها از این محصولات ساخت و تولید انواع چوب ترموود میباشد.

نحوه تولید چوب ترموود

چوب ترموود یکی از مواد و املاحی میباشد که از چوب درختان تهیه و تولید میشود که نحوه تولید ان طوریست که مرغوبترین نوع درختان کاج و صنوبر انتخاب میشود و توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته برش و در رودخانه ها و یا حوض های بزرگ آب نگهداری میشود.

تا تمامی بافت ها و جداره ها و سلولهای چوب کاملا خیس بخورند و هنگام تجذیه پذیری تمامی مواد و املاح موجود در چوب به صورت کامل تجذیه شود.

و در مرحله بعدی بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی الوارهای چوب وارد کوره های مخصوصی میشود که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که بروی چوب وارد میشود .

باعث میشود تا به مقدار قابل توجهی از مواد و املاح چوب مانند آب و املاح و مواد معدنی ان از چوب جدا شده و به میزان مقاومت و استحکام ان نیز افزایش یابند.

که به محصول به دست امده از این فرایند را تهیه و تولید چوب ترمووود مینامند. که از این محصولات در بخشهای نمای داخلی و بیرونی ساختمان ها و طراحی های دیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

که مشتریان و علاقمندان مختص به خود شان را دارند که به همین دلیل محصولات چوب ترموود به درخواست و متقاضیان و مشتریان به دو روش ممکن این اصلاح پذیری صورت میگیرد.

چوب ترموود متوسط و چوب ترمود شدید که در روش چوب ترموود متوسط به دلیل میزان فشاری که روی چوب وارد میشود به 115 درجه میرسد.

که باعث میشود میزان زیبایی در رنگ طبیعی چوب ترموود به شکل قهوه ای روشن مبدل شود.و همچنین میزان مقاومت و استحکام موجود در چوب ترموود موجب شده تا بسیاری از کاربران و علاقمندان به این محصولات از این مواد به عنوان یکی از مواد ارزشمند و منحصر بفرد در بخش های مهم و با اهمیتی مورد استفاده قرار دهند.

اما در چوب ترموود شدید فشار و حرارتی که به روی چوب وارد میشود به بیش از 230 درجه میرسد که از این میان در برخی مواد با فشار وحرارتی که وارد میشود یک لایه نازک از روی چوب حالت سوختگی پیدا میکند.

که همین امر نیز هم باعث ایجاد مقاومت بیشتر در چوب و هم به میزان زیبایی ان می افزاید. و در کل تمامی این موارد کنار هم قرار گرفته از چوب ترمود فنلاندی به عنوان یکی از مشهورترین و معتبرترین مواد در دنیا محسوب میشود.

تفاوت الوارهای چوب ترموود با چوب معمولی

چوب درختان مانند بسیاری از مواد و املاح طبیعی دیگر از خواص و مزایایی برخوردار میباشد. که شامل مقاومت ، استحکام؛ زیبایی ، کارایایی و بسیاری از خواص دیگر میباشد.

که برخی از این خصوصیات بستگی به ضخامت و بزرگی الوارهای چوب دارد. مانند مقاومت و استحکام چوب اما در کل به دلیل اینکه این الوارها به میزان قابل توجهی از مواد و املاح دیگری مانند آب و صمغ و مواد معدنی برخوردار میباشد.

سبب میشود تا بعد از بکار گیری از ان به مرور زمان دچار فراسایش شدیدی شود که دلیل این موضوع نیز کاملا روشن میباشد چرا که چوب های معمولی به خاطر داشتن مواد و املاحی که دارد.

برای بسیاری از حشرات و موجودات دیگر به عنوان یکی منبع غذایی بسیار مهم محسوب میشود و بسیار زود به ان نفوذ کرده و چوب را تخریب میکنند.

اما این موضوع در چوب ترمود کاملا فرق میکند چرا که با فرایندی که روی چوب وارد شده تمامی مواد و املاح ان از بین رفته و دیگر منبعی برای تجذیه این موجودات وجود ندارد از این رو میزان مقاومت ان دربرابر بسیاری از عوامل نیز بیشتر میشود.

که تفاوت اصلی و اساسی بین ترموود و الوارهای چوب ترموود به همین دلیل میباشد.

ترموود رنگ چوب

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ترموود رنگ چوب ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترمود،ترموود ایرانی  ، ترمووود فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترموود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تماس با ما : 09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *