تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی - قیمت ترموود استخر - چوب ترمو فنلاندی - قیمت ترموود

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی

تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی

در این مقاله میخواهیم راجع به تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود یکی از مواد و املاح ساختمانی است که در طراحی های نما داخلی و بیرونی ساختمان ها بکار می‌رود، و یکی از قدیمیترین مواد ساختمانی هست که از هزاران سال پیش تا کنون در اختیار جوامع بشری قرار دارد.

که از محصولات چوب در زمینه های مختلفی استفاده میشود، که مصرف آن در کشورهایی که سرمای زمستان طاقت فرسایی دارند این میزان مصرف به صد در صد می‌رسد.

چرا که چوب یگان مواد و املاح ساختمانی است که با سوخت کم گرما را در خود حفظ می‌کند، که این میزان حفاظت گرما در دیگر مواد ساختمانی به نصف هم نمیرسد.

و کشورهایی مانند کانادا روسیه و امریکا که در برخی از مناطق آن از آب و هوای قطبی برخوردار هست به طور کامل خانه ها و واحد های مسکونی آن از چوب ساخته شده است.

اما در راستای استفاده از چوب درختان بسیاری از محققان و پژوهشمندان تحقیقاتی را انجام دادن تا بتوانند در بسیاری از موارد که نیازمند به چوبی از حجم و وزن کم و مقاومت چندین برابر بالاتر را برخوردار باشد استفاده کنند.

و این موضوع باعث شده تا نوعی چوب را محققان فنلاندی تهیه و تولید نمایند که تمامی خواص و ویژگیهای چوب مد نظر را داشته است.که نام علمی و صنعتی این محصولات را چوب ترموود مینامند.

چوب ترموود یکی از مهمترین و پرکاربردترین مواد و املاحی میباشد که از درختان بسیار مرغوب و با کیفیت تهیه و تولید میشود و در طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمانها مورد استفاده قرار میگیرد.

و جایگذین بسیاری از موارد و مصالح دیگری مانند سنگ ، شن و ماسه ؛ آجر و انواع فلزات شده است که در زمانی نچندان دور از این مواد در اولویت کاری طراحی نمای ساختمان ها بشمار میرفت.

فواید ایجاد شیارها روی چوب ترمو

چوب ترموود از جمله موادی است که به صورت انبوه در طبیعت در اختیار انسان‌ها قرار دارد.

که فواید و مزایای زیادی برای انسان دارد که از آن در بخش‌های مختلفی بکار میگیرد، تا از خصوصیات منحصر بفردی که در این محصولات نهفته است بهرهمند شوند،

که در کنار تمامی داشته ها وفوایدی که دارد.

ایجاد شیارها روی چوب ترموو میباشد، ایجاد شیار روی ترموود به چند منظور روی ترموود انجام میشود که یکی از این موارد ایجاد استحکاک لازم روی چوب هست که افراد هنگام قدم زدن دچار لغزش و اسیب دیدگی نشوند.

دوم بارای ایجاد زیبایی و افزایش طرح های دیدنی روی چوب ترمود انجام میشود که بیشتر این نوع شیارها روی تایل ها صورت میگیرد که جهت تزیئن و طراحی در دیوارها و سقف بکار می‌رود.

اما نوع سوم به دلیل ایجاد یک مسیری برای تخلیه آب و پس آب باقی مانده از شستشو و همچنین هنگام آب شدن برف و باران مسیری برای تخلیه از روی چوب ترمو داشته باشد.

نکته مهم اینکه هنگام ایجاد شیار روی چوب ترموود در کف پوش توجه داشته باشید که سایز و اندازه ترمو بیش از ۲۶ میلی باشد که در غیر این صورت ضخامت ترمو کاهش یافته و آسیب دیدگی آن بالا می‌رود.

تفاوت ترموود ایرانی با فنلاندی

روند تولید چوب ترموود فنلاندی طوری است که به دلیل حساسیت زیادی که دارد با احساس مسئوولیت بیشتری تهیه و تولید میشود.

که هرزگاهی توسط محققان و پژوهشمندان با کامپیوترهای مخصوص کنترول میشود تا سطح کیفیت کاهش نیابد.

و با اینکه جهت ساخت ترمو فنلاندی از مرغوبترین نوع درختان بکار گرفته میشود، اما بازهم کاربرد از دستگاه های مدرن و پیشرفته نیز در میزان کیفیت چوب بی تاثیر نخواهد بود.

که به همین منظور محصولات بسیار مرغوب و مطلوبی را به مشتریان ارائه میداد.

و یکی از مهم‌ترین و مشهورترین نوع چوب ترموود در دنیا را تولید می‌کنند .

که مشتریان زیادی را نیز در سراسر دنیا به خود جلب کرده است و در محوطه های بسیار خواص نیز بکار می‌رود.

اما جهت ساخت ترموود ایرانی به دلیل کمبود مواد اولیه به مقدار زیاد از کشور روسیه وارد میشود.

که در برخی از مواقع نیز این میزان واردات مواد اولیه دچار مشکلاتی میشود که هرگاه واردات چوب روسی به صورت انبوه صورت بگیرد.

مقدار تولیدات در چوب ترموود ایرانی افزایش می یابد و موجودی ترموود ایرانی در بازارهای داخلی با افزایش رو به رو میشود. که در نتیجه باعث کاهش قیمت ها در چوب ترموود خواهد شد.

اما در صورت کاهش مقدار واردات چوب روسی باعث میشود، که تولیدات در ترمو ایرانی کاهش یابد و موجودی بازار نیز با کمبود ترمود مواجه میشود که باعث افزایش قیمت ها در ترمو ایرانی میشود.

اما با اینکه ترموود ایرانی از مواد اولیه روسی ساخته میشود ولی به دلیل اینکه فرایند تولید در داخل صورت میگیرد، ترموود به دست آمده به نام ترمود ایرانی رقم میخورد.

و از طرف دیگر نیز اعمال تحریمات از سوی کشورهای اروپایی و امریکایی علیه ایران

افزایش قیمت ارزهای خارجی

افزایش قیمت در موارد اولیه در بازارهای داخلی

افزایش قیمت مواد وارداتی و مالیات

باعث شده تا قیمت چوب ترموود در بازارهای داخلی دائما در حال تغیرات باشد.

که گاهی با افزایش این محصولات و گاهی نیز شاهد کاهش در قیمت های ترموود هستیم.

اما به دلیل اینکه محصولات چوب ترموود بسیار زیبا و منحصر بفرد بوده لزا با وجود تمامی این مشکلات بازار چوب ترموود در داخل رونق خود را حفظ کرده و گرما خود را دارد.

جمع بندی

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با تفاوت ترموود ایرانی و فنلاندی ( خرید رنگ ترمود ، چوب ترموود ، ترمووود ایرانی ، ترمو فنلاندی ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تماس با ما : 09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *