خواص چوب ترموود - چوب ترموود قیمت - چوب ترموود چیست - فروش چوب ترمو

خواص چوب ترموود 

خواص چوب ترموود

دراین مقاله میخواهیم راجع به خواص چوب ترموود  موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه یکی از مهمترین موضوعاتی که صنعت چوب ترموود اهمیت زیادی دارد انواع و اقسام چوب ترموود میباشد که با اینکه الوارهای موجود در بازار های داخلی و خارجی ساخته شده در کمپنی های مختلفی میباشد.

و از کشورهای متفاوتی گرد هم آوری میشود ولی از لحاظ شکل و شمایل و همچنین میزان رنگ و حالت چوب با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند و این امر برای ان دسته از مشتریان و علاقمندانی که به تازگی به این محصولات روی اوردند.

به طور کامل قادر به تشخیص تفاوت هایی که در این محصولات وجود دارد نبوده و ممکن است که در برخی موارد دچار مشکل و یا سردر گمی شوند.

به همین دلیل مختصر معلوماتی را راجع به این محصولات خدمت شما ارائه میکنیم تا در اگر مشکلی هم باشد حل شود.

در حال حاضر انواع و اقسام چوب ترمود در بازارهای داخلی موجود است که به نام های خواصی معروف هستند، برای مثال چوب ترموود ایرانی ، چوب ترموود فنلاندی ، چوب ترمووود خارجی و چوب ترموود آش میباشد.

.

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترمو فنلاندی یکی از مهمترین مواد و املاحی است که به دلیل سابقه زیادی که این کشور در تولید و ساخت انواع چوب ترموود دارد در دنیا به یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع ترموود نیز شناخته شده است.

و همینطور یکی از محصولاتی میباشد که برای اولین بار نیز در این کشور توسط محققان و پژوهشمندان فنلاندی تهیه و طراحی شده است.

و الارغم برخورداری از میزان مقاومت و استحکام زیاد از خواص و مزایای زیاد دیگری نیز برخوردار میباشد که موجب رشد و پیشرفت این محصولات در مدت زمان کمی شده است.

و همین طور در مدت زمان کمی به یکی از پول سازترین صنعت در این کشور مبدل شده که علاقمندان و مشتریان خواص خود را در سراسر دنیا به دست اورده است.

و نحوه ساخت و تولید چوب ترموود فنلاندی طوریست که مرغوبترین نوع درختان با کیفیت انتخاب شده و توسط ابزار آلات مدرن و پیشرفته برش میشود و به مدت 3 الی 4 هفته در حوض های آب و یا رودخانه های نگهداری میشود تا تمامی بافت ها و سلول های چوب به صورت کاملا خیس شود.

و در هنگام تجذیه پزیری به راحتی این امر روی چوب صورت بگیرد. و در مرحله بعد توسط دستگاه های مدرن به اندازه های معینی برش و وارد کوره های مختص به تولید ترموود میشود.

که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که بروی چوب های معمولی که در برخی موارد این میزان حرارت به بیش 230 درجه میرسد باعث میشود تا به میزان قابل توجهی و بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی از میزان مواد و املاح و ناخالصیهای چوب مانند :

آب و صمغ و مواد معدنی و موجودات ذربینی ان تجذیه شده و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یابد.

که به محصول به دست امده از این فرایند را چوب اصلاح شده ترمود مینامند. که این مواد همانطوری که قبلا هم گفت شده یکی از مهمترین و ارزشمندترین مواد و املاح میباشد.

از شهرت و اعتبار زیادی در بین اغلب مردم دنیا بشمار میرود. و بسیاری از مشتریان این محصولا در واقع به صورت کاملا سفارشی این محصولات را به دست می اورند.

که به دو روش چوب ترموود شدید و چوب ترموود متوسط نامیده میشود.

تفاوت های موجود در چوب ترموود شدید با متوسط

چوب ترموود متوسط در دما 115 درجه سانتیگراد فشار و حرارت به سطح چوب وارد میشود که رنگ چوب به صورت طبیعی ان نیز به شکل قهوه ای روشن میباشد.

و به دلیل میزان فشار و حرارتی که به ان وارد میشود مقداری از رطوبت و املاح ان باقی میماند و همین طور به دلیل خصوصیات ارزشمندی که دارد از طرف داران و علاقمندان زیادی برخوردار میباشد.

که میزان مقاومت و استحکام ان نیز به مراتب تا چندین برابر از چوب معمولی نیز بیشتر میباشد. و در زمینه های مختلفی بکار میرود.

اما در روش چوب ترموود شدید میزان فشار حرارتی چیزی بالغ بر 230 درجه میباشد که باعث میشود تا میزان رطوبت بیشتر و مواد زیادی را تجذیه کند.

که این امر باعث میشود تا میزان رنگ چوب ترموود به صورت طبیعی به شکل قهوه ای تیره میباشد. اما میزان مقاومت این نوع ترموود نسبت به ترمود متوسط بیشتر میباشد چرا که از مقدار رطوبت موجود در چوب طی این فرایند تولید ترموود فقط به مقدار 7% در صد از ان در ترموود باقی میماند.

که این امر موجب افزایش بیشتری در میزان مقاومت در چوب میشود. به همین دلیل بسیاری از مشتریان این محصولات از ان در بخش های بسیار مهم و دارای اهمیت فراوان به کار میبرند.

وجود عایق آلودگی های صوتی در چوب ترموود

چوب یکی از مواد و املاحی است که از بافت ها و سلولهای استفنجی مانند متشکل شده که به صورت کاملا طبیعی به رشد و نمو میرسد یعنی یک منبع طبیعی در زمینه ساخت انواع و اقسام طراحی های منازل و ساختمانهای امروزی بکارمیرود.

که به دلیل اینکه درختان از در حالت اولیه خود دارای مواد و املاح زیادی میباشد که بعد از تبدیل الوارهای چوب به ترموود باعث میشود تا بسیاری از موارد و املاح ان از بین برود .

این امر باعث میشود تا از الوارهای چوب درختان یک ماده کاملا نارسنا تبدیل شود و بافت های موجود در چوب که هر کدام از این بافت های نشان دهنده طول عمر در ترموود میشود.

و تمامی امواج صوتی را از بین میبرد این درحالی ست این محصولات هیچ گونه امواج صوتی را در خود جای نداده و کاملا دفع مکند.

خواص چوب ترموود

جهت کسب اطلاع بیشتر در راتباط با موضوع خواص چوب ترموود  ( خرید رنگ ترموود ، چوب ترمو ، ترموود ایرانی  ، ترمووو فنلاندی ، نصب و اجرای ترمود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تماس با ما : 09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *