چوب ترموود کرمان - چوب ترمو کرمان - ترموود کرمان - ترمووود کرمان - چوب ترمو

چوب ترموود کرمان

چوب ترموود کرمان

.

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترموود کرمان موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

.

چوب یکی از مواد و منبع بسیار مهمی است که در زمان های بسیار قدیم مورد کاربرد قرار گرفته است. و از آثار بجا مانده از ان دوران محققان در یافتند که کاربرد چوب به بیش از 10000 سال قبل از میلاد برمیگردد.

که انسانهای اولیه از ان در بخشهای مهمی مانند ساخته کلبه ها و سرپناهی برای زندگی مورد کاربرد قرار میدادند. و از انجایی که انسانهای اولیه به طور کلی زندگی خودشان را از غار نیشینی آغاز کردند.

اما در برخی از مواد دیده شده که با استفاده از چوب درختان زندگی روز مره خودشان را سپری میکردند، در واقع چوب درختان نقش بسیار مهمی در زندگی انسانهای اولیه داشته است.

و در کل این مواد و املاح طبیعی در بسیاری از مواد باعث به وجود امدن تمدن های زیادی شده است که تا به امروزه آثار باقی مانده از ان ها را میتوان در برخی از مناطق این کره خاکی مشاهده کرد.

که با اینکه هزاران سال از کاربرد این مواد میگذر اما به دلیل برخورداری از مزایای زیادی که دارد باعث شده تا از این مواد هنوز هم به عنوان یک مواد مطرح در طراحی های نمای ساختمانی و ویلا ها و بسیاری از موارد این چنینی بشمار میرود.

اما امروزه با پیشرفت در تمامی عرصه های علم و فن اوری و تکنالوژی باعث شده تا کاربردهای جدید و نوین از چوب درختان جایگذین کاربردهای قدیمی و کهن باستان شود.

حتی برای بکارگیری از این محصولات به صورت کاملا جدید تغیراتی به ساختار اصلی چوب نیز ایجاد کردند که باعث شده تا میزان مقاومت و استحکام چوب تا چندین برابر بیشتر از چوب های عادی شود.که به این روش تولید چوب ترموود مینامند.

که روش تهیه و تولید ان طوری است که بهترین و مرغوبترین نوع درختان جنگلی را که به رشد و نمو رسیدند انتخاب و توسط دستگاه های مدرن برش شده و به مدت 3 الی 4 هفته در حوض های آب و یا رودخانه ها نگهداری میشود، تا تمامی بافت ها و سلول های چوب به صورت کامل خیس بخورند.

و در مرحله بعدی الوارهای چوب را توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته برش شده و به صورت کاملا میکانیزم وارد کوره های مختص میشود که در ان جا به دلیل فشار و حرارتی که بر سطح چوب وارد میشود بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی از مواد و املاح چوب مانند:

آب و صمغ و مواد و املاح معدنی و موجودات ذربینی ان را تجذیه کرده و باعث میشود تا میزان وزن و حجم چوب کاهش یابد و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یافته .

که فرایند تولید این محصولات را چوب اصلاح شده ترمووود مینامند.

این محصولات در دو بخش و به درخواست مشتریان این محصولات تهیه و تولید میشود. که توضیحات ان به شرح ذیل میباشد.

.

فواید و بهرهمندی از ایجاد شیارها روی ترموود

چوب یکی از مواد بسیار فوق العاده ای است که چه در حالت عادی و چه پس از اعمال فرایند تبدیلی چوب ترمود و چه با نقش و نگار و چه بی نقش نگار از خواص و مزایای زیادی برخوردار است و نیازی به زیبا ساز و یا تزئین ندارد .

که یکی از این تزئینات در واقع ایجاد شیارهای روی چوب ترمود میباشد، که دربرخی روی تایل ترمود به دلیل ایجاد زیبایی زیادتر برای نصب روی دیوارهای و یا کف پوشها مورد استفاده قرار میگیرد.

و در برخی نیز به این دلیل که هنگام کاربرد چوب ترمود در کف پوش و باریدن برف و باران این شیار را ایجاد میکنند تا برف و باران پس از آب شدن مسیر خود را طی کند و روی ترمود باقی نماند.که این وضعیت به مراتب برای ترمود مضر خواهد بود.

و در برخی دیگر نیز هدف از ایجاد این شیارها به وجود اوردن استحکاک میباشد که از سر خوردن و افتادن روی زمین جلوگیری میکند.

اما با اینکه ایجاد شیارها روی ترمود از فواید زیادی برخوردار میباشد در حین حال بی توجهی در این راستا باعث میشود که میزان ضخامت چوب ترمو کاهش یابد.

از اینرو نباید به سطح چوب ترمود پایین تر از 26 میلی شیار ایجاد شود. که در غیر اینصورت ممکن است که هر نوع اتفاقی بیفتد، به همین منظور در این نوع شیار ها توجه کافی را به میزان ضخامت داشته باشید.

.

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب ترموود در دنیا میباشد. که از مرغوبترین و با کیفیت ترین نوع درختان فنلاند تهیه و تولید میشود که یکی علت های مهم در مرغوبیت ان نیز برخورداری کشور فنلاند از آب و هوای مساعد ، شرایط اقلیمی مطلوب ، شرایط زیست محیطی عالی و خاک حاصل خیز میباشد.

که درختان جنگلات این کشور با وجود این شرایط بسیار زود به رشد و نمو رسیده و از انها جهت ساخت و تولید انواع ترموود مورد استفاده قرار میگیرد.

و از همه مهتر اینکه طبق شرایط زیست محیطی که دارد با کاشت انواع نهال ها تازه و جوان در این جنگلات باعث شده تا با رشد و نمو رسیدن این درختان جایگذین بسیار خوبی برای ان دسته از درختانی باشد که جهت تولید قطع شدند.

و این امر باعث به وجود امدن روند یک چرخه تولیدی شده است، که این چرخه تولیدی، چرخ بسیاری از صنایع دیگر را نیز به گردش در می آورد.

چوب ترموود فنلاندی با داشتن سابقه ای بیش از 90 سال در راستای تولید و ساخت انواع چوب ترموود به یکی از مشهورترین تولید کننده و همچنین صادرات این محصولات به کشورهای سراسر دنیا به یکی از بزرگترین صادر کننده این محصولات در سطح دنیا شناخته شده است.

که الارغم شناختی که مردم از این محصولات دارند محصولات ترموود فنلاندی از خواص و مزایای بالقوه ای نیز برخوردار میباشد. که برخی از این خواص ها و مزایا فقط مختص به چوب ترموود فنلاندی میباشد.

که دارای یکی سری نقش و نگارهای زیبا به شکل پروانه میباشد که این نقش و نگارها در واقع نشان دهنده مرغوبیت در ترموود میباشد. که تمامی شاخه های ترموود فنلاندی دارای این خواص ارزنده میباشد که به همین منظور این محصولات یکی از شناخته شده ترین محصولات در سطح دنیا بشمار میرود.

همچنان شرکت سازنده انواع چوب ترموود فنلاندی در زمینه ساخت انواع چوب ترموود آش نیز فعالیتهایی دارند. که این نوع چوب یکی از شاخصترین نوع ترمود در تمامی دنیا میباشد.

چوب ترموود کرمان

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با چوب ترموود کرمان ( رنگ ترموود ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی  ، ترمو فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترمود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تماس با ما : 09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *