چوب ترموود اهواز - چوب ترمو اهواز - ترموود اهواز - ترمووود اهواز - چوب ترموود

چوب ترموود اهواز

چوب ترموود اهواز

.

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترموود اهواز موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

.

چوب ترموود از جمله مواد و املاحی است که از آن در نمای داخلی و بیرونی ساختمانها به کار گرفته میشود که امروزه جایگذین بسیاری از مواد و املاح دیگر مانند سنگ و انواع فلزات شده است.

و در کل این مواد نوعی چوب میباشد که طی مراحل خواص که فشار و حرارت زیادی به سطح ان وارد میشود و تمامی مواد و املاح چوب تجذیه و گرفته میشود.

و همین موضوع باعث شده تا از وزن و حجم چوب کاهش یافته و به میزان مقاومت و استحکام چوب افزایش یابد که به عبارتی دیگر محصول به دست امده را چوب ترموود مینامند. که در بخش نمای ساختمان نیز بکار میرود.

امروزه محصولات چوب ترمو تا جایی رشد و پیشرفت کرده که بسیاری از کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته اقدام به ساخت انواع ان کردند و موجب شد تا انواع این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی مشاهده شود.

که انواع ان به شرح ذیل میباشد.

  • چوب ترموود ایرانی
  • چوب ترموود فنلاندی
  • چوب ترموود اش
  • چوب ترموود خارجی

چوب ترموود ایرانی

چوب ترمود ایرانی از جمله محصولات ترمود میباشد که این محصولات به دلیل اینکه مواد اولیه ان در کشور بسیار با کمبود مواجه هست. مقادیر زیادی از این مواد از کشور روسیه وارد کشور میشود.

که این واردات نیز در برخی موارد منجر به یک سری مشکلاتی میشود.

چرا که هرگاه میزان واردات الوارهای چوب روسی افزایش داشته باشد میزان تولیدات ترمود ایرانی افزایش نشان میدهد و موجودی بازار نیز افزاش یافته در نتیجه میزان قیمت ها کاهش میابد.

و هرگاه میزان واردات از سطح بالا کاهش یابد میزان تولیدات ترموود ایرانی با کاهش مواجه شده و موجودی بازارهای نیز کم میشود که در نتیجه میزان قیمت ان نیز افزایش میابد.

چوب ترموود ایرانی با اینکه از الوارهای چوب روسی تولید میشود اما به دلیل اینکه فرایند تولید ان در داخل ایران انجام میشود. تولیدات ان نیز به نام چوب ترمووود ایرانی رقم میخورد.

چوب ترموود خارجی

چوب ترموود خارجی از جمله مواد و املاح ساختمانی است که جهت طراحی و نمای منازل و ساختمان ها بکار میرود. و به دلیل خواص و مزایایی که دارد بسیار مهم و پر کاربرد تلقی میشود.

که جایگذین بسیاری از مواد و املاح دیگر نیز شده است. که در زمانی نچندان دور از انها به عنوان یکی از مواد و املاحی بسیار مطرح در نمای ساختمانها بکار گرفته میشد.

اما امروزه به دلیل اینکه این محصولات رشد و پیشرفت چشم گیری داشته کشورهای توسعه یافته که دارای اقتصاد خوب و همچنین از جنگلات انبوه برخوردار میباشد. جهت تولید و ساخت ان اقدام کردند .

کشورهایی مانند اتریش ، فرانسه ، آلمان ، گرجستان ، روسیه ، اسلونی ، امریکا ، کانادا ، ارزانیتین و برزیل میباشد که به دلیل اینکه ایران در تحریماتی که از سوی کشورهای اروپایی و امریکا قرار دارد با کشورهای تولید کننده ذکر شده خط مستقیم مواصلاتی و تجاری ندارد .

تا این محصولات به صورت انبوه وارد کشور شود اما به مقدار کمی از این محصولات از طریق مرزهای ترکیه به صورت کالاهای تجاری وارد میشود که مبلغی به عنوان گمرکی و تکس و مالیات به میزان قیمت اصلی این کالاها افزوده میشود و باعث میشود تا قیمت تمامی شده ان چندین برابر بیشتر از میزان قیمت اصلی ان تمام شود.

به همین دلیل میزان قیمت چوب ترمووود خارجی نسبت به چوب ترمو ایرانی به مراتب گرانتر میباشد. اما یکی از مواد دیگری که به افزایش قیمت چوب ترموود خارجی دامن میزند میزان کیفیت این محصولات میباشد.

چرا که چوب ترموود خارجی توسط کشورهایی مانند آلمان و فرانسه و امریکا و کانادا و امثال این ها تهیه و تولید میشود که دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی است و همینطور دارای استانداردهای بین المللی میباشد که هم کیفیت این کالاها را تظمین مکیند و هم به مشتریان این محصولات این اطمینان خاطر را میدهد که با خیال راحت راحت راحت از این محصولات استفاده های لازم را داشته باشند.

که الارغم تمامی این موضوعات چوب ترموود خارجی از مهمترین و ارزشمندترین نوع چوب ترموود بعد از چوب ترموود فنلاندی بشمار میرود. که چوب ترموود فنلاندی یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب ترموود در دنیا میباشد .

.

تفاوت چوب ترمووود با الوارهای چوب روسی

چوب ترموود یکی از موادی و املاحی است که به دلیل اعمال فرایندی که روی ان صورت میگیرد مقدار مقاومت و استحکام ان به مراتب بیشتر از چوب های معمولی میشود.

و همینطور چوب ترموود بعد از فریند تجذیه پذیری دارای رنگ و زیبایی بسیار خارق العاده ای میشود که به شکل قهوه ای تیره و یا در برخی نیز به شکل قهوه روشن میباشد.

و با انکه از وزن و حجم بسیار کمی برخوردار میباشد از میزان مقاومت بسیار زیادی برخورداری میباشد.

همچنین این مواد از جمله مرغوبترین مواد و مصالح ساختمانی محسوب میشود که بهترین و مرغوبترین این محصولات نیز چوب ترموود فنلاندی میباشد. که برای اولین بار در این کشور تولید شده و دارای خواص و مزایای بسیار زیادی است.

اما الوارهای چوب روسی با انکه یکی از مشهورترین الوارهای مقاوم و مستحکمی نیز هستند اما با این وجود نیز با بکار گیری از انواع ان با گذشت زمان دچار فرسودگی و تخریب میشود که علت اصلی ان نیز وجود مواد و املاح موجود در چوب روسی میباشد.

چوب ترموود اهواز

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با چوب ترموود اهواز ( رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی  ، ترمو فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترمود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

تماس با ما : 09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *