فروش چوب ترمو نما - قیمت چوب ترمو نما - اجرای چوب ترمو نما - قیمت ترموود نما

فروش چوب ترمو نما

فروش چوب ترمو نما

.

در این مقاله میخواهیم راجع به فروش چوب ترمو نما موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب ترموود یکی مواد و املاحی است که از ان در بخشهای بسیار مهمی مورد کاربرد قرار میگیرد که یکی از مهمی این موارد استفاده از این محصولات در طراحی نمای داخلی و بیرونی بکار میرود.

که برای اولین بار در کشور فنلاند تهیه و تولید شده است. که به دلیل داشتن شرایط آب وهوایی و اقلیم مناسب و شرایط زیست محیطی مساعد و همچنین خاک حاصل خیز باعث شده تا رشد و نمو درختان جنگلی در این کشور بسیار مطلوب و منحصر بفرد باشد.

و با کاشت نهال های جدید و تازه درختان در زمان بسیار کوتاهی به رشد میرسند و جایگذین خوبی برای ان دسته از درختانی میشوند که جهت تولید ترموود انها را قطع کردند.

و همینطور این روند باعث شده تا یکی چرخه تولیدی این محصولات را ایجاد کند و با گردش چرخه تولید صنعت چوب ترموود و فراورده های ان نیز به گردش در خواهد امد.

چوب ترموود فنلاندی به دلیل میزان کیفیت و مقاومت و سابقه طولانی که دارد باعث شده تا اغلب مردم دنیا با این محصولات آشنایی کامل را داشته باشند.

و این امر باعث شده تا میزان علاقمندان این محصولات روز به روز افزایش چشم گیری داشته باشد. که به دنبال این موضوع نیز کشورهای دیگری نیز که دارای جنگلات انبوه و منابع طبیعی از این محصولات میباشد اقدام به ساخت انواع و اقسام ترموود کردند.

و در حال حاضر انواع و اقسام ان را در ابعاد و اندازه های مختلفی در بازارهای داخلی و خارجی شاهد هستیم .

تولید ترموود

نحوه ساخت و تولید ترموود طوری هست که بهترین و مرغوب ترین نوع چوب های درختان انتخاب میشوند. و توسط دستگاه ها برش میشوند و به مدت 3 الی 4 هفته در آب های آزاد رود خانه ها نگهداری میشود تا تمامی مواد واملاح ان به صورت کامل خیس بخورد و هنگام تجذیه پذیری تمامی ناخالصیهای ان جدا شود.

و در مرحله بعدی الوارهای ترموود را به توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته وارد کوره هایی میشود که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که بروی چوب وارد میشود در برخی موارد به بیش از 230 درجه سانتیگراد میرسد.

و ای میزان حرارت باعث میشود تا بدون دخالت مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی از مواد و املاح چوب مانند آب و صمغ و مواد معدنی ان به صورت کامل تجذیه شود و از میزان وزن و حجم چوب کاسته شده و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یافته که در واقع به محصولات به دست امده ازاین فرایند چوب ترمود اصلاح شده ترموود مینامند.

محصولات چوب ترموود به دلیل خواص های ارزنده ای که دارد. از مشتریان و علاقمندان زیادی برخوردار میباشد. و به همین منظور نیز محصولات ترمو به دو روش ممکن تولید میشود که مطابق با درخواست مشتریان و متقاضیان میباشد.

نوع اول ان چوب ترموود متوسط میباشد، که میزان فشار و حرارتی که در این نوع چوب وارد میشود به 115 درجه سانتیگراد میرسد و این میزان فشار و حرارت موجب تغییراتی در ساختار چوب ترمو میشود که ابتدا رنگ انرا به شکل قهوه ای روشن تبدیل میکند.

و بعد به میزان مقاومت ان افزایش میبخشد. و از این محصولات در محوط های و فضاهای بسیار خواص و منحصر بفرد مورد کاربرد قرار میگیرد.

و نوع دو ان چوب ترموود روش شدید هست که فشار و حرارتی که روی این نوع چوب وارد میشود به بیش از 230 درجه میرسد که باعث میشود تا رنگ چوب ترموود به شکل قهوه ای تیره مبدل شود.

و میزان مقاومت ان نیز بنابر میزان فشار و حرارتی که وارد شده نیز بیشتر از نوع متوسط میباشد به همین دلیل علاقمندان خواص این محصولات بیشتر مهندسین و معمارانی هستند که در رآس صنعت ساخت و ساز قرار دارند.

و از این محصولات در بخش های ویژه ای مورد استفاده قرار میدهند.

.

تفاوت چوب اصلاح شده ترموود متوسط با شدید

چوب ترموود متوسط بنابر میزان فشار و حرارتی که بر ان وارد میشود از میزان مقاومت و استحکام بالایی برخوردار میشود. که این مقدار مقاومت در واقع چندین برابر بیشتر از چوب های معمولی میباشد.

اما چوب ترمود شدید بنابر میزان فشار حرارتی زیاد که در واقع چیزی نزدیک به دو برابر مقدار فشار و دمای چوب متوسط میباشد. باعث میشود تا میزان مقاومت ان نیز در واقع چندین برابر بیشتر از ترمود متوسط باشد.

در حقیقت موضوع اصلی این است که به هر مقداری که میزان رطوبت و آب موجود در چوب بیشتر تجذیه شود به مقدار مقاومت و استحکام چوب ترمود نیز افزایش خواهد داشت.

و هرچه که آب و رطوبت و مواد و املاح در چوب بیشتر باقی بماند نیز مقدار مقاومت ان نیز کاهش خواهد داشت.

به این دلیل که میزان رطوبت باقی مانده در ترمود باعث میشود تا این محصولات در برابر عوامل مخرب از جمله هجوم حشرات و موریانه ها قرار بگیرد و اسیب پذیری در ترمود بالاتر برود.

به این دلیل که مواد و املاح باقی ماند در ترمود یک منبع مهم غذایی برای بسیار از حشرات و موریانه ها محسوب میشود. که با تغذیه این مواد جداره های داخلی ترمود فرسوده شده و چوب ترمود با گذر زمان فرسوده شده و از بین میرود.

و در کل علت اصلی تفاوت در چوب ترمود متوسط با ترمود شدید در این است که میزان مقاومت در ترمو شدید بیشتر از میزان مقاومت ترموود متوسط میباشد.

فروش چوب ترمو نما

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با فروش چوب ترمو نما ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی ، چوب ترمو فنلاندی، نصب ترموود و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *