نمای ترموود چیست - نمای ترموود - نمای ترموود قیمت - نمای ترموود و سنگ - ترموود

نمای ترموود چیست

نمای ترموود چیست

.

در این مقاله میخواهیم راجع به نمای ترموود چیست موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم که انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب ترموود یکی از مواد و منبع مهم جهت ساخت و ساز و طراحی نمای داخلی و بیرونی ساختمانی میباشد که یگانه موادی میباشد که استفاده و کاربرد ان قدامت تاریخی دارد.

اما روشهای جدید و بکار گیری از تکنالوژی برتر روز باعث شده تا روشها کاربردی از چوب به نوبه ای تغییر کند که الارغم این موضوع یک نوع یک نوع چوب را محققان و طراحان فنلاندی در دست گرفتند که موجب میشود تا با این روش میزان مقاومت و استحکام در چوب درختان به مراتب افزایش یابد.

که نحوه تولید ان برای اولین بار در کشور فنلاندی صورت گرفته است که دلیل اصلی ان نیز برخورداری این کشور از منابع سرشار طبیعت جنگلات و درختان بسیار مرغوب که در شرایط اقلیمی ، اب و هوا مناسب و خاک حاصلخیز به رشد و نمو رسیده میباشد.

که همین امر نیز موجب شده تا ترموود تولید شده از میزان کیفیت و مرغوبیت در سراسر دنیا از محبوبیت خواصی برخوردار باشند.

که مراحل تولید ان نیز طوری بوده که :

جهت تهیه و تولید چوب ترموود فنلاندی بهترین و مرغوبترین نوع درختان را انتخاب و برش میشود و به مدت 3 الی 4 هفته به صورت کامل در آب های حوض و یا در رود خانه ها نگهداری میشود،تا کاملا تمامی سطح جداره ها و سلول های داخلی چوب خیس بخورند تا هنگام تجذیه پذیری دچار مشکلاتی نشود.

و بعد از ان تمامی الوارها را توسط دستگاههای مدرن و پیشرفته به اندازه ها و ابعاد معینی برش شده و وارد کورههای مختص به امر تولید ترمود میشود.

که در ان جا بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی تمامی مواد و املاح چوب مانند آب ، صمغ ، مواد معدنی و موجودات ذربینی ان گرفته میشود که این امر نیز سبب میشود تا میزان حجم و وزن چوب کاهش یافته به میزان مقاومت چوب تا چندین برابر از چوب های معمولی دیگر بالاتر رود.

و در نتیجه محصول حاصله از این فرایند را چوب ترموود مینامند. که این محصولات به دلیل برخورداری از میزان کیفیت و مقاومت و استحکام به بهترین و مشهورترین نوع چوب ترموود در دنیا بشمار میرود.

که تولید این محصولات مطابق با درخواست مشتریان به دو روش ممکن انجام مشود، چوب ترمود متوسط و چوب ترموود شدید

.

چوب ترموود اصلاح شده متوسط

در این روش تولید به دلیل میزان فشار و حرارتی که بروی چوب وارد میشود که گاهی این میزان حرارت به 115 درجه میرسد و باعث میشود تا تمامی سطح چوب به شکل زیبایی به رنگ قهوه ای روشن تبدیل شود.

و چوب نیز از این که میزان مواد و املاح و ناخالصیهای ان گرفته شده و بافت های ان بسیار فشرده شده میزان استحکام ان نیز تا چندین برابر از میزان مقاومت چوب های معمولی نیز افزایش یافته است.

که مشتریان و علاقمندان زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است و به یکی از مواد و املاح بسیار معتبر در دنیا تبدیل شود.

که از این محصولات در بخش های بسیار مهمی نیز بکار گرفته شود.

.

چوب ترموود اصلاح شده شدید

در این روش تولید چوب ترموود به دلیل فشار و حرارتی که بروی چوب ترموود وارد میشود باعث میشود تا به مقداری بیشتر از مواد و املاح و ناخالصیهای ان گرفته شود و رنگ طبیعی در ان به شکل قهوه ای تیره تبدیل شود.

که میزان مقاومت ان نیز به دلیل این که درجه حرارت وارده بروی این نوع ترمو به بیش از 230 درجه سانتیگراد میرسد. که هم از علاقمندان زیادی برخوردار میباشد و هم یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب ترموود در دنیا شناخته شده است.

که در بخشهایی که از حائز اهمیت بسیار زیادی داشته باشد به کار گرفته میشود و به دلیل زیبایی بیش از حد ان و میزان استحکامی که دارد قیمت های ان نیز به مراتب از تمامی انواع چوب ترموود نیز گرانتر میباشد. که به یکی از گرانقیمت ترین نوع چوب ترمو میباشد.

.

مقاومت و استحکام در چوب ترمو

چوب های درختان در واقع در حالت بسیار عادی نیز از میزان مقاومت خوبی برخوردار بوده است که به دلیل اینکه این الوارهای به میزان زیادی از مواد املاح و مواد معدنی برخورداری میباشد.

میزان ضخامت بیشتر نشاندهنده برخورداری از مقاومت و استحکام بیشتر در چوب میباشد اما به دلیل ناخالصیهایی که در چوب وجود دارد .

به مرور زمان مورد هجوم حشرات و موریانه ها قرار گرفته و دچار فرسایش و تخریب میشود. به این دلیل که مواد موجود در چوبهای معمولی یکی منبع بسیار مهم غذایی برای حشرات محسوب میشود.

اما در چوب ترموود به دلیل این که تمامی مواد و املاح ان گرفته میشود در واقع هیچ گونه منبع غذایی باقی نمی ماند و در کل غیر قابل نفوذ میشود که میزان مقاومت و استحکام را در چوب های ترموود افزایش میبخشد.

چوب ترموود با داشتن مقاومت و استحکام زیاد از خصوصیات ارزشمندی نیز برخوردار میباشد. که یکی از دلیل بسیار عمده و مهم در راستای رشد و پیشرفت در چوب ترموود میباشد.

نمای ترموود چیست

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با نمای ترموود چیست ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی ، چوب ترمو فنلاندی، نصب ترموود و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *