ترموود نمای چوبی ساختمان - ترموود نما - چوب ترمو نما - ترمووود نما - قیمت ترموود

ترموود نمای چوبی ساختمان

ترموود نمای چوبی ساختمان

.

در این مقاله میخواهیم راجع به ترموود نمای چوبی ساختمان موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب یکی از مواد و منبع بسیار مهمی است که در زمان های بسیار قدیم مورد کاربرد قرار گرفته است. و از آثار بجا مانده از ان دوران محققان در یافتند که کاربرد چوب به بیش از 10000 سال قبل از میلاد برمیگردد.

که انسانهای اولیه از ان در بخشهای مهمی مانند ساخته کلبه ها و سرپناهی برای زندگی مورد کاربرد قرار میدادند. و از انجایی که انسانهای اولیه به طور کلی زندگی خودشان را از غار نیشینی آغاز کردند.

اما در برخی از مواد دیده شده که با استفاده از چوب درختان زندگی روز مره خودشان را سپری میکردند، در واقع چوب درختان نقش بسیار مهمی در زندگی انسانهای اولیه داشته است.

و در کل این مواد و املاح طبیعی در بسیاری از مواد باعث به وجود امدن تمدن های زیادی شده است که تا به امروزه آثار باقی مانده از ان ها را میتوان در برخی از مناطق این کره خاکی مشاهده کرد.

که با اینکه هزاران سال از کاربرد این مواد میگذر اما به دلیل برخورداری از مزایای زیادی که دارد باعث شده تا از این مواد هنوز هم به عنوان یک مواد مطرح در طراحی های نمای ساختمانی و ویلا ها و بسیاری از موارد این چنینی بشمار میرود.

اما امروزه با پیشرفت در تمامی عرصه های علم و فن اوری و تکنالوژی باعث شده تا کاربردهای جدید و نوین از چوب درختان جایگذین کاربردهای قدیمی و کهن باستان شود.

حتی برای بکارگیری از این محصولات به صورت کاملا جدید تغیراتی به ساختار اصلی چوب نیز ایجاد کردند که باعث شده تا میزان مقاومت و استحکام چوب تا چندین برابر بیشتر از چوب های عادی شود.که به این روش تولید چوب ترموود مینامند.

که روش تهیه و تولید ان طوری است که بهترین و مرغوبترین نوع درختان جنگلی را که به رشد و نمو رسیدند انتخاب و توسط دستگاه های مدرن برش شده و به مدت 3 الی 4 هفته در حوض های آب و یا رودخانه ها نگهداری میشود، تا تمامی بافت ها و سلول های چوب به صورت کامل خیس بخورند.

و در مرحله بعدی الوارهای چوب را توسط دستگاه های مدرن و پیشرفته برش شده و به صورت کاملا میکانیزم وارد کوره های مختص میشود که در ان جا به دلیل فشار و حرارتی که بر سطح چوب وارد میشود بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی به میزان قابل توجهی از مواد و املاح چوب مانند:

آب و صمغ و مواد و املاح معدنی و موجودات ذربینی ان را تجذیه کرده و باعث میشود تا میزان وزن و حجم چوب کاهش یابد و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یافته .

که فرایند تولید این محصولات را چوب اصلاح شده ترموود مینامند.

این محصولات در دو بخش و به درخواست مشتریان این محصولات تهیه و تولید میشود. که توضیحات ان به شرح ذیل میباشد.

.

چوب ترموود متوسط

در این نوع از تولید ترموود میزان فشار و حرارتی که به جداره های چوب وارد میشود در برخی مواد به بیش از 115 درجه میباشد که باعث میشود تا رنگ طبیعی در این نوع ترموود به شکل قهوه ای روشن تبدیل شود.

و به دلیل زیبایی که دارد مشتریان خواص خود را نیز دارند. که در سراسر دنیا بخصوص کشورهایی که در مناطق سرد سیر میباشد را نیز شامل میشود.

و از ان در بخشهای مهمی برای طراحی نمای داخلی و خارجی منازل و ساختمان ها بکار میرود. که از میزان مقاومت و استحکام بالقوه ای برخوردار میباشد.

چوب ترموود فنلاندی یکی از مواد و املاحی بشمار میرود که به دلیل اینکه سال های زیادی را در این راستا فعالیت داشته به یکی از بزرگترین تولید کنند این محصولات در سطح دنیا شناخته شده است.

.

چوب اصلاح شده ترموود شدید

در این نوع ترمو میزان فشار و حرارتی که بر جداره ها و سلول های چوب وارد میشود، که این میزان فشار در برخی مواد به بیش از 230 درجه میرسد که مطابق با درخواست مشتریان و متقاضیان این محصولات میباشد.

که با این روش رنگ طبیعی ان به صورت قهوه ای تیره تبدیل میشود. که این نوع ترموود از میزان محبوبیت زیادی در بین مردم و مشتریان سراسر دنیا برخوردار میباشد.

که کاربران این محصولات از این نوع در بخشهای بسیار مهم و مخصوصی بکار میگیرند که در معرض دید قرار داشته باشد. چرا که این نوع ترموود یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع ترموود در دنیا بشمار میرود.

که کاربردهای منحصر بفردی دارد. و از لحاظ میزان مقاومت و استحکام نسبت به تمامی چوب های تولید شده در سطح دنیا از کیفیت بالاتری برخورداری میباشد.

.

فواید ایجاد شیار روی چوب ترموود

چوب ترموود از جمله موادی است که به دلیل داشتن خواص های منحصر بفردی که دارد از رشد ان روز افزون شده است که از ان در بسیاری از محوطه ها بکار گرفته میشود.

اما برای اینکه چوب ترموود بکارگرفته شده را بخواهیم میزان مقاومت و طول عمر ان را افزایش ببخشید. میتوانید از فواید ایجاد شیارها روی ترمود استفاده های لازم را ببرید.

اما این شیارها در چندی مورد دیگر نیز بکار گرفته میشود که یکی از ان به دلیل اینکه هنگامی که از چوب ترموود برای کف پوش بکار گرفته میشود با ایجاد شیارهایی روی ترموود میتوان یک مسیر تخلیه اب و پس اب ناشی از باقی ماندن آب  باران و برف ذوب شده و هم چنین آب باقی مانده از شست شوی ترموود را به وجود اورد .

که به مراتب به این امر نیازمند خواهد بود و چرا که این امر باعث میشود تا آب روی ترموود باقی نماند و یک مسیری برای تحویه هوا نیز وجود داشته باشد تا الوارهای ترموود همیشه خشک بماند.

ترموود نمای چوبی ساختمان

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با ترموود نمای چوبی ساختمان ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی ، چوب ترمو فنلاندی، نصب ترموود و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *