انواع ترموود قیمت - انواع چوب ترموود - انواع چوب ترمو - ترموود قیمت - چوب ترموود

انواع ترموود قیمت

انواع ترموود قیمت

.

در این مقاله میخواهیم راجع به انواع ترموود قیمت موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب ترمود یکی از مواد و املاحی است که از ان در بخش های مختلفی مانند طراحی نمای داخلی و بیرونی بکار میرود و جایگذین بسیار خوبی در برابر مواد و املاحی مانند سنگ و شن و ماسه و انواع فلزات میباشد.

که در زمانهای نچندان دور از این مواد و املاح به عنوان یکی از مهمترین مواد در طراحی های نمای داخلی و ساختمانی به کار گرفته میشده.

این نوع چوب برای اولین بار در کشور فنلاند به دلیل شرایط اقلیمی بسیار مطلوبی به رشد و نمو رسیده است.

تهیه و تولید میشود که طرز تولید این محصولات به نحوی میباشد که مرغوبترین نوع درختان کاج و صنوبر را انتخاب و برش میکنند.

و بعد از ان الوارهای برش شده را در حوض های اب و یا روخانه های روان انداخته و به مدت 3 الی 4 هفته در ان نگهداری میشود تا به خوبی تمامی بافت ها و مواد معدنی ان خیس بخورد.

و بعد از ان الوارهای را به اندازه های معیینی برش میشود و وارد کورههای مخصوصی میشود که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که برسطح چوب وارد میشود باعث میشود تا میزان قابل توجهی از مواد و املاح ان مانند آب و صمغ و مواد معدنی باکتری ها و موجودات ذربینی بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی تجذیه شده

و باعث میشود تا از میزان حجم و وزن ان کاسته شود به میزان مقاومت و استحکام چوب افزایش یابد. که نتیجه اعمال این فرایند را تولید چوب ترموود مینامند.این نوع محصولات به دلیل خواص و مزایایی که دارد در بخش های مهمی بکار میرود.

ساخت این نوع محصولات در دو بخش تهیه و تولید میشود.

ابتدار روش تولید چوب ترموود متوسط این روش تولید طوری است که میزان فشار و حرارتی را که بر سطح چوب ترموود وارد میشود به میزان 115 درجه سانتیگراد میباشد که این مقدار دما بنابر درخواست مشتریان و متقاضیان این محصولات میباشد.

که باعث میشود تا رنگ طبیعی ان به شکل قهوه ای روشن تبدیل شود. و از میزان زیبایی و مقاومت بسیار زیادی برخوردار میباشد. که علت اصلی در رشد ترموود میباشد.

دوم روش تولید چوب ترموود به شدید میباشد که میزان فشار و حرارتی که بر سطح ترمود وارد میشود در برخی موارد به بیش از 230 درجه میرسد که باعث تغییراتی بروی چوب میشود که رنگ طبیعی ان را به شکل قهوه ای تیره تبدیل میکند.

و این نوع چوب ترموود یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع چوب بشمار میرود. که به دلیل زیبایی و طراوت طبیعی که دارد از میزان علاقمندان زیادی برخوردار میباشد.

و در بخشهای بسیار مهم و منحصر بفردی مورد کاربرد قرار میگیرد که هم در  نمای داخلی و هم در نمای بیرونی میباشد.

.

مقاومت چوب ترموود

چوب ترموود یکی از مواد و املاحی است که چه در حالت عادی و چه در حالت تبدیل پذیریی ازمیران برخوردار میباشد.

چوب درختان در حالت عادی نیز از میزان مقاومت خواصی برخوردار میباشد ولی به دلیل داشتن مواد و املاحی مانند آب و صمغ و مواد غیره باعث شده تا در زمان کوتاهی باعث رشد و نمو بسیاری از حشرات و موریانه ها و همچنین بسیاری از عوامل دیگر شود، که از مواد باقی مانده دران تغذیه میشوند.

اما به دلیل فشار و حرارتی که در نحوه ساخت و تولید ان برروی ترمو وارد میشود موجب میشود تا تمامی مواد اضافی و مواد معدنی ان از جمله موجودات ذربینی ان از بین برود و تقریبا به یک ماده کاملا نفوذ ناپذیر تبدیل میشود که باعث میشود میزان مقاومت در ان افزایش زیادی داشته باشد.

که تقریبا چندین برابر چوب های عادی میباشد. و در کل این امر نشان میدهد که به هر مقدار که از رطوبت و مواد املاح چوب بیشتر از بین برود و میزان مقاومت در چوب بیشتر و به هر مقداری که رطوبت در چوب باقی بماند به همان میزان مقاومت چوب ترموود نیز کاهش می یابد.

و هر چه میزان مقاومت ان بیشتر باشد کاربرد ان در محوطه های بسیار مهم انجام میشود که نیاز به انواع کلیپس نیز میباشد.

.

کاربرد کلیپس T  فلزی

یکی از مواردی که در کاربرد چوب ترموود به روش امروزه بسیار کاربرد دارد انواع کلیپسها میباشد که این مواد از پرکاربرد ترین نوع ابزار آلات در ترمود میباشد.

و به دلیل اینکه این محصولات در محوطه های مختلفی بکار گرفته میشود باعث شده تا طراحان زیر ساخت ان را طوری طراحی کنند که تقریبا در تمامی شرایط لازم کاربرد داشته باشد.

و همینطور از میزان مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل مخرب در ایمنی کامل باشد. به همین دلیل این نوع کلیپس که مختص به ترموود میباشد از آلیاژ گالوانیزه شده طراحی شده است.

و از این نوع کلیپس ها بیشتر در محوطه های گرم و خشک و محوطه هایی که دارا رطوبت کمی باشد از ان استفاده میشود.

اما در برخی مواقع مثلا در محوطه های استخر و سونا از انواع کلیپس های ترموود پلاستیکی استفاده میشود چرا که با استفاده از کلیپس پلاستیکی در استخرها باعث میشود تا طول عمر ان بیشتر شود چرا که این نوع کلیپس دچار زنگ زدگی و شکستگی نمیشود.

ولی چنانچه این نوع کلیپس ها را در مناطقی گرمی نواحی جنوب کشور استفاده شود امکان این است که به مرور زمان این کلیپس ذوب شده و با عث تخریب ترموو شود. این کلیپسها انواع مختفی دارد و ابعاد ان نیز در سایز 2 الی 1/5 میباشد.

نکته اینکه وظیفه اصلی این نوع کلیپس ها بیشتر برای ایجاد یک فضای باز برای ایجاد تحولات هنگام انقباض و انبساط که در هنگام فصول سرما چوب منقبض در فصول گرما چوب منبسط میشود که با وجود کلیپس از لب به لب شدن ترمود و یا چسپیدگی در ترموود جلوگیری میشود.

انواع ترموود قیمت

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با انواع ترموود قیمت ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی ، چوب ترمو فنلاندی، نصب ترموود و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *