ترموود استونی - چوب ترمو استونی - چوب ترموود استونی - خرید چوب ترمو استونی

ترموود استونی چیست

ترموود استونی چیست

در این مقاله میخواهیم راجع به ترموود استونی چیست موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود یکی از مواد و املاحی است که از درختان کاج و صنوبر تهیه و تولید میشود و از مرغوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار میباشد.

اما یکی از مسائلی که امروزه بسیار اهمیت دارد این است که در هنگام کاربرد از انواع چوب ترموود باید به یک سری موارد در این زمینه باید توجه داشته باشید. که در غیر این صورت مشکلات را نیز به بار خواهد اورد.

که از جمله این موارد کاربردی این محصولات میتوان به موارد ذیل اشاره داشت .

  • کاربرده انواع چوب ترموود در نمای ساختمان و ویلاها
  • طراحی انواع درب و پنجره های از انواع ترمو
  • طراحی انواع آلاچیق ؛ پرگولا ، تراس و فلاور باکس و روف گاردن
  • طراحی انواع استخرها و سونا و جکوزی و حمام های بخار
  • طراحی انواع اماکن عمومی و تفریحی مانند پارک ها و فضاهای تفریحی
  • ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی شرکت ها و فروشگاهها
  • ساخت انواع میز و صندلی جهت طراحی دفاتر کاری و اداری
  • طراحی انواع محوطه های کف پوش ، دیوار پوش و سقف پوش

طراحی انواع لوازم آشپزخانه و منزل و بسیاری از موارد دیگر که میتوان با بکارگیری از انواع چوب ترموود به راحت طراحی و ساخت.

که بکارگیری از این محصولات در واقع هم به محیط زندگی خودتان و هم به فضای اطراف نیز یک زیبایی خواص و منحصر بفردی را به ارمغان خواهید اورد.

و از انرژی مثبتی که از این محصولات نهفته هست استفاده های لازم راببرید.

فواید ایجاد شیار کشی در کاربردهای ترموود استونی چیست

چوب ترموود الارغم تمامی داشته هایش و همینطور برخوداری از خواص و مزایایی که دارد، ایجاد شیارهای روی ترموود به خواص ان افزوده میشود.

ایجاد شیار در واقع به چندین دلیل روی ترمود ایجاد میشود که یکی از انها به دلیل ایجاد استحکاک برای جلوگیری از سور خوردن افرای روی ترموود در فصول بارندگی و برف و باران ایجا دمیشود.

یکی نوع دیگر از شیارهای به دلیل تخلیه آب و پس اب از روی چوب ناشی از شتسشو و یا ذوب شدن برف و باردیدن باران شیارهایی روی چوب ترموود ایجاد میشود که عمق ان 5 الی 10 میلی میرسد که باعث میشود تا برف های ذوب شده مسیری را برای تخلیه پیدا کند.

اما یک نوع دیگری از شیارها روی تایل ترموود ایجاد میشود که در دیوار پوشها بکار میرود که شکل این شیارها بیشتر به اشکال هندسی میباشد.

محدودیت های انواع ترموود استونی چیست

همانطوری که مستحضر نیز هستید و میدانید که چوب ترموود با وجود داشتن کارایی ها و کاربردهای بسیار متنوع و مختلف در حین حال از یک سری محدویت هایی نیز برخوردار است که بسیار خوب خواهد بود تا شما عزیزان نیز راجع این موضوعات مطالبی را در اخیتار داشته باشید.

برای مثال جهت ساخت آلاچیق و پرگولاها که در واقع قسمت سقف آن از وزنی به مراتب بالاتری برخوردار است.

لزا جهت ساخت این نوع ترموود باید به این موضوع توجه داشته باشید که پایه یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش آلاچیق و پرگولا

میباشد . که بنابر میزان وزن سقف آن در برخی موارد دیده شده آلاچیق در شش ظلع دارای پایه بوده و در برخی هم دارای 4 یا 5

پایه که این پایه ها باید به شکل اساسی باید ساخته شود .

پایه ها میتواند از پروفیل های بسیار ضخیم و یا از چوب باشد مهم ان است که باید محکم بوده و تحمل وزن سقف آلاچیق و پرگولای

ساخته شده را داشته باشد که منجر به وقع حوادثی ناگوار نشود.

از دیگر محدودیت های چوب ترمود توجه داشتن به ایجاد شیارهایی که روی ترموود در کف پوش صورت میگیرد باید ضخامت در چوب ترموود به بیش از 26 میلی باشد تا شیارها را روی ان ایجاد نمایید.

که در صورت این کار ضخامت تمامی سطح کار ترموود کاهش یافته و باعث میشود تا شکستگی و یا تخریب در ترموود میشود .

همچنین جهت بکار گیری از ابعاد و اندازه های چوب ترمود توجه داشته باشید. که در هر محوطه سایز متناسب با خود محوط را بکار بگیرید چرا که در غیر این صورت استفاده از سایز نامناسب در ترمود در هر محوطه ای باعث ایجاد اتفاقاتی میشود که جبران آنها به مراتب سخت خواهد بود.

تولید چوب ترموود اش

چوب ترمو اش یکی از مرغوبترین و معتبرترین نام ترمووود در سطح جهان میباشد که به دلیل میزان مقاومت و استحکامی که دارد به یکی از سفت و سخت ترین مواد و املاح در زمینه ساخت ترموود بشمار میرود.

این نوع چوب ترمود از درختان زبان گنجیشک تهیه و تولید میشود و برگ های سوزنی شکلی دارند که عمر برخی از این درختان به بیش از 500 سال میرسد و بلندی این درختان بیشتر از 250 متر بوده است.

درختان زبان گنجیشک از جمله درختانی هستند که در اویل بهار شاخ و برگ ان رشد میکند و در اوخر پایئز نیز برگ های ان ریخته و خشک میشوند.

چوب درختان زبان گنجیشک به دلیل سفت و سخت بودن از ان در ساخت انواع راکت های تنیس روی میز نیز استفاده میشود.

به دلیل این که درختان چوب زبان گنیجیشک عمر  بسیار طولانی دارد باعث شده تا به صورت انبوه این محصولات تولید نمی شود و بیشتر به صورت کاملا سفاورش تولید میشود.

و مانند دیگر درختانی که زود به رشد میرسند نبوده ولی میزان مقاومتی که دارد در حالت معمولی نیز چندین برابر بیشتر از چوب ترمود فنلاندی میباشد.

که در صورت تبدیلی ان به ترموود  مقاومت ان بسیار خارق العاده خواهد شد.

ترموود استونی

جهت کسب اطلاع بیشتر در راتباط با موضوع ترموود استونی ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی  ، ترمووو فنلاندی ، نصب و اجرای ترمود ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *