چوب ترمو نما در کرج - چوب ترمو نما - چوب ترموود - ترموود نما - نمای ترموود

چوب ترمو نما در کرج

چوب ترمو نما در کرج

.

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترمو نما در کرج موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چوب ترموود

چوب یکی از مواد بسیار قدیمی است که از دوران انسانها اولیه تا کنون به صورت انبوه در اختیار انسانها قرار دارد. و از همان اوایل خلق نیز از این مواد به صورت مختلفی مورد استفاده و کاربرد واقع شده است.

در واقع چوب های درختان جنگلات به دلیل زیبایی و طراوتی که به محیط و فضای اطراف بخشیده باعث شده تا مورد علاقه انسانهای اولیه نیز قرار بگیرد.

و از ان در بخشهای مهمی بکار بگیرند. و با انکه انها زندگی خودشان را از غار نشینی آغاز کردند اما در بسیاری از موارد با استفاده از چوب درختان برای خود کلبه هایی برای گذارندان امورات و همچنین اشیایی برای دفاع از خود در برابر حیوانات درنده و شکار انها نیز ساختند.

حتی با استفاده از شاخه و برگهای پهن برخی از درختان برای پوشاندن خودشان از سرما و گرما استفاده میکرند. که این اوامر باعث باقی مانده نسل بشر و رشد جمعیت در سراسر این کره خاکی شده است.

و اگر مبالغه نشده کنیم میتوان گفت که درختان برای بقاء نسل بشر نیز کمک موثر کرده است. و مورد استفاده های گوناگون بشر قرار گرفته است.

اما امروزه با پیشرفت در تمامی بخشهای صنعتی و تکنالوژی باعث شده تا روشهای جدید و متنوع کاربردی جایگذین بسیار خوبی برای روش های قدیمی و کهن باستان شود.

و در حقیقت کارایی و کاربردی تر شود. که حتی برای بکار گیری هرچه راحت تر و اسان تر به ساختار اصلی چوب نیز تغییراتی وارد کردند.

که هم میزان وزن و حجم چوب این درختان کاسته شده و میتوان با اطمینان خاطر بیشتری برای هر گونه طراحی از ان استفاده کرد.

که این محصولات را به نام جوب ترمو اصلاح شده مینامند. این محصولات برای اولین بار در کشور فنلاند صورت گرفته است که یکی از دلایل عمده این موضوع نیز برخورداری این کشور از درختان و جنگلات ابنوه درختان کاج و صنوبر میباشد.

که با وجود اقلیم مناسب ، اب و هوای مطلوب ، شرایط زیست محیطی و خاک حاصل خیز باعث شده تا درختان جنگلات در مدت زمان بسیار کم به رشد و نمو برسند.

و بسیار زود اماده بکار گیری از این مواد برای ساخت انواع چوب ترموود شود. و همینطور با کاشت نهال های بسیار جوان و تازه و رشد خوب انها یک چرخه در راستای تولید انواع این محصولات به وجود امده است.

که نحوه ساخت و تهیه این محصولات در این کشور به شرح ذیل میباشد.

.

 

چوب ترموود فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی یکی از مرغوبترین و مشهورترین چوب ترموود  بشمار میرود که در طراحی داخلی و بیرونی نمای ساختمان انجام میشود.

که روش تهیه ان طوری است که بهترین نوع چوب های درختان کاج و صنوبر انتخاب میشود و با دستگاه های مدرن و پیشرفته برش شده و به مدت 3 الی 4 هفته در حوض ها و یا رودخانه ها نگهداری میشود.

تا به صورت کامل تمامی نقاط چوب از جمله جداره ها و سلولهای و بافت های ان به صورت کامل خیس شود. و هنگام جذیه پذیری هیچ گونه مشکلی نداشته باشد و راحت تر این فرایند صورت بگیرد.

و در مرحله بعدی با وارد کردن این الوارها کوره های مختص به این امر میشود که در انجا با فشار حرارتی و گرمایی که در برخی از مواقع به بیش از 230 درجه سانتیگراد میرسد بر سطح ترموود وارد میشود .

که این امر موجب میشود که تا به میزان قابل توجهی از مواد و املاح ان مانند آب و مواد معدنی ان گرفته شود و این امر نیز موجب میشود تا از میزان وزن و حجم ترموود کاهش یافته و به میزان مقاومت و استحکام ان افزایش یافته .

که همین فرایند باعث تولید و ساخت نوعی چوب با کیفیت به نام چوب ترموود میشود.

که این فرایند تولید به دو روش صورت پذیر میباشد.

چوب اصلاح شده ترموود متوسط

چوب اصلاح شده ترموود شدید

که هم کاربردهای بسیار متنوعی دارد و هم خواص و مزایای فراوانی که باعث شده تا این محصولات بسیار زیاد به رشد و پیشرفت برسد.

.

چوب اصلاح شده ترموود متوسط

در این نوع میزان فشار و حرارتی که به سطح چوب ترموود وارد میشود بر مبنای درخواست مشتریان و متقاضیان این محصولات میباشد ، و باعث میشود که رنگ ان به صورت طبیعی به رنگ قهوه ای روشن در آید و زیبایی بسیار خواصی پیدا کند.

که از این محصولات بیشتر در موحوطه های داخلی و بیرونی بکار میرود که توجه بسیاری از مشتریان و مردم دنیا را به خود جلب کرده است.

و علاقمندان خود را نیز دارد، که از خواص منحصر بفرد ان نیز برخورداری از گره های پروانه ای شکل میباشد.

.

چوب ترموود اصلاح شده شدید

دراین نوع ترموود نیز میزان فشار و حرارتی که برسطح چوب وارد میشود رنگ طبیعی ان به صورت قهوه ای تیره در می آید که رنگی کاملا زیبا و منحصر بفردی است .

این نوع ترموود یکی از مشهورترین و معتبرترین نوع ترموود در دنیا شناخته شده است که توجه بسیاری از معماران و مهندسین ساختمانی را به خود جلب کرده است، و بیشتر این محصولات در محوطه های داخلی وبیرونی مورد استفاده قرار میشود.

در کنار این موضوع رنگ ترموود کیم یکی از مواد و عنصری است که جهت حفظ و نگهداری از سلامت چوب ترموود مورد استفاده قرار میگیرد.

چوب ترمو نما در کرج

جهت کسب اطلاع بیشتر در ارتباط با چوب ترمو نما در کرج ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترموود ، ترموود ایرانی ، چوب ترمو فنلاندی، نصب ترموود و اجرای چوب ترمووود ) همین اکنون میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

.

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *