چوب ترمو استونی - ترموود استونی - خرید ترموود در تهران - فروش چوب ترمو - ترموود

چوب ترمو استونی

چوب ترمو استونی

در این مقاله میخواهیم راجع به چوب ترمو استونی موضوعات ارزشمندی را خدمت شما ارائه نماییم که امیدواریم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

خرید ترموود

چوب ترموود یکی از مواد و املاحی است که از ان در بخش های طراحی نمای ساختمانی و ویلاهای رهایشی مورد استفاده قرار میگیرد.

و از جمله موادی است که برای اولین با نیز در کشور فنلاند تولید شده است. که این امر به این دلیل صورت گرفته است که کشور فنلاند یکی از کشورهایی است که به دلیل برخورداری از اب و هوای مناسب و شرایط اقلیمی بسیار خوب و اکوسیستم مطلوب و همچنین خاک حاصل خیزی که دارد.

باعث شده تا مرتفع ترین جنگلات را در خود جای دهد و از انواع چوب درختان ان نیز برای ساخت انواع چوب ترموود مورد استفاده قرار دهد.

که این درختان از میزان کیفیت و استحکام بسیار خوبی در سطح تمامی چوب های دنیا در جایگاه اول دنیا قرار دارد به همین دلیل نیز میتوان گفت که محصولات چوب ترموود فنلاندی یکی از مرغوبترین نوع چوب ترموود در دینا میباشد.

که شرایط ساخت و تولید ان نیز طوری است که بهترین و مرغوبترین نوع درختان کاج و صنوبر انتخاب شده و توسط دستگاه های مدرن برش میشود.

و در مرحله بعدی انها را به مدت زمان 3 الی 4 هفته در رودخانه ها و آبهای آزاد نگهداری مکنند تا تمامی بافت ها و سلول های چوب درختان خیس بخورند تا هنگام اعمال فرایند تولید به هیچ گونه مشکلی برنخورند.

در مرحله بعدی الوارها را توسط دستگا ههای مدرن و به شکل میکانیزم وارد کوره های مخصوصی میشود که در انجا به دلیل فشار و حرارتی که بروی چوب وارد میشود.

به صورت قابل توجهی از مواد و املاح چوب مانند آب و صمغ و مواد معدنی بدون دخالت هیچ گونه مواد شیمیایی گرفته و توسط حرارتی که به بیش از 230 درجه میرسد تجذیه میشود.

و باعث میشود تا از میزان حجم و وزن چوب گرفته شود و مقدار استحکام و انعطاف چوب به صورت بسیار زیادی تا چندین برابر از چوب های معمولی افزایش یابد.

که این محصولات را چوب ترموود مینامند که به دلیل مرغوبیتی که دارد مشتریان این محصولات ان را به دو روش خواص سفارش داده و تولید میشود.

که یکی از این روش ها چوب اصلاح شده ترموود متوسط و دیگری چوب اصلاح شده ترموود شدید میباشد که از جمله روش تولید چوب ترموود متوسط نیز به شرح ذیل بوده.

چوب ترموود متوسط : در این روش تولید چوب ترموود به دلیل فشار و حرارتی که روی ترموود وارد میشود تمامی مواد و املاح چوب مانند آب و صمغ ان گرفته شده و به دلیل تجذیه رطوبت ان رنگ طبیعی چوب ترموود به شکل بسیار زیبای به رنگ قهوه ای روشن تبدیل میشود.

که این روش را تولید چوب ترموود متوسط مینامند.

اما در روش تولید چوب ترموود به روش شدید : میزان فشار و حرارتی ک روی چوب صورت میگیرد. به بیش از 230 درجه میباشد. که این امر موجب میشود. که رنگ چوب ترموود به شکل طبیعی ان به صورت قهوه ای تیره تبدیل شود.

که از میزان مقاومت و استحکام بسیار زیادی برخورداری میباشد.

و به همین دلیل نیز مشتریان و علاقمندان خواص خود را دارد که در سراسر دنیا با این محصولات اشنایی کامل را دارند. و از این محصولات بیشتر در محوطه هایی بکار گرفته میشود که بسیار از حائز اهمیت فراوانی برخوردار باشد.

اما یکی نوع دیگر ان نیز در داخل کشور تولید میشود که به نام چوب ترموود ایرانی شناخته میشود.

.

چوب ترموود ایرانی

چوب ترموود ایرانی از جمله مواد و املاحی ساختمانی است که در واقع به تازگی وارد بازارهای داخلی شده است اما با این حال نیز رشد بسیار خوبی در سراسر کشور داشته است.

که این محصولات از لحاظ فرایند تولید و ساخت ان در کل هیچ گونه تفاوتی ندارد چرا که با دستگاه های کاربردی ان مشابه با دستگا های مدرن فنلاندی میباشد.

اما از لحاظ میزان کیفیت در واقع نسبت به چوب ترموود فنلاندی در شرایط پایین تری از کیفیت قرار دارد. که این امر نیز به دلیل اینکه است که متاسفانه برای ساخت و تولید انواع چوب ترموود ایرانی در داخل با مشکلات کمبود مواد اولیه ان مواجه بوده .

که به همین دلیل نیز به مقدار زیادی از مواد اولیه ان از کشور هایی مانند گرجستان ؛ چین و کره جنوبی ؛ ترکیه و روسیه تهیه  میشود. که بیشترین مواد اولیه نیز به دلیل مرغوبیت چوب روسی از این کشور وارد میشود.

که یگانه مواد و منبعی است که در واقع صنعت چوب ایران را به گردش در می اورد. و از ان در بخش های بسیار مهمی مانند ساخت انواع خمیرهای کاغذ ، و صنعت چاپ و تحریرات ، بکار این مواد در کارگاه های مبل سازی و درب و پنجره سازی ، برای ساخت دکوراسیون منازل و یکی از مهمترین ان نیز ساخت انواع چوب ترموود میباشد.

که متاسفانه این امر نیز در برخی مواقع باعث میشود تا اقتصاد کشور دچار مشکلات اقتصادی شود.

که این مشکلات درحالیست که در صورت افزایش واردات  محصولات چوب روسی از این کشور باعث میشود تا تولیدات چوب ترموود ایرانی در داخل به صورت چشمگیری افزایش یابد.

و میزان موجودی بازارهای نیز افزایش یابد. که از این رو میزان قیمت های چوب ترموود ایرانی در بازارهای داخلی نیز کاهش می یابد. و باعث میشود تا این محصولات به صورت یکسان در اختیار تمامی اقشار جامعه قرار بگیرد.

اما در صورت کاهش واردات این محصولات باعث میشود تا میزان تولیدات ان کاهش یافته و بازارهای داخلی نیز با کاهش موجود مواجه شوند.

که این امر باعث میشود تا میزان قیمت چوب ترموود در بازارهای داخلی افزایش یافته و از دسترسی مردم خارج شود که همین امر نیز موجب میشود تا مردم به محصولات دیگر روی اوردند.

اما در کل با اینکه چوب ترمووود ایرانی از الوارهای چوب روسی تولید میشود اما به دلیل اینکه فرایند تولید ان در داخل انجام میشود. محصول حاصله از این امر را چوب ترموود ایرانی مینامند.

چوب ترمو استونی

جهت کسب اطلاع بیشتر در رابطه با چوب ترمو استونی ( خرید رنگ ترموود  ، چوب ترمووود ، ترموود ایرانی ، چوب ترموود فنلاندی ، نصب و اجرای چوب ترمو ) همین اکنون با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

09122063481 | 26857232 | 26857114

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *